Δημιουργική δράση από τις Βιβλιοθήκες του ΟΠΑΝΔΑ: Ας στείλουμε ένα γράμμα… σε ένα βιβλίο

Πολιτισμός
Typography

Ο Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, συνεχίζει τις διαδικτυακές δημιουργικές δράσεις με τον τίτλο ¨Ας...”. Σκοπός είναι τα παιδιά, συντροφιά με τους γονείς τους, να κρατήσουν δυνατή την επαφή τους με τα βιβλία και τις βιβλιοθήκες.

Οι δράσεις είναι σχεδιασμένες με σύντομο και ξεκάθαρο τρόπο, ακολουθώντας φιλαναγνωστικές και παιδαγωγικές πρακτικές. 

Στόχος των δράσεων είναι η παροχή ευκαιριών στα παιδιά και στις οικογένειες, μέσω εναλλακτικών προτάσεων, να αξιοποιήσουν τον ελεύθερο χρόνο τους προς όφελος της προσωπικής ανάπτυξης, της δημιουργικής έκφρασης και της ψυχαγωγίας. Θα μπορεί ο καθένας να διαβάζει τις οδηγίες, να τις εκτυπώνει ή να τις αντιγράφει και να απολαμβάνει στο σπίτι του μια μικρή φιλαναγνωστική εμπειρία. Οι δράσεις θα απευθύνονται σε παιδιά από 5 έως 15 ετών.

 

Για παιδιά από 7 ετών και άνω

Στόχος της δράσης είναι τα παιδιά να ανακαλύψουντον ρόλο της αλληλογραφίας μέσα στα λογοτεχνικά κείμενα.

Γιατί γράφουμε ένα γράμμα; Σε ποιον το στέλνουμε; Μας απαντάει;Στις δύο προηγούμενες δράσεις ανακαλύψαμε πως μπορούμε να γράψουμε και να στείλουμε ένα γράμμα. (Εάν θέλετε να δείτε τις προηγούμενες δράσεις μπορείτε να επισκεφτείτε τα links: https://www.opanda.gr/index.php/politismos-dimos-athinaion/2679-dimiourgiki-drasi-as-steiloume-ena-gramma &
https://www.opanda.gr/index.php/politismos-dimos-athinaion/2681-dimiourgiki-drasi-as-steiloume-ena-gramma-ksana )

Ας λύσουμε το παρακάτω σταυρόλεξο: Εκτυπώστε το σταυρόλεξο εδώ

Στο σταυρόλεξο ανακαλύψαμε μία καινούρια λέξη. Τη λέξη αλληλογραφία. Αλληλογραφία λοιπόν ονομάζεται, με μία λέξη,η ανταλλαγή γραμμάτων μεταξύ ανθρώπων ή ανάμεσα σε έναν άνθρωπο και μία υπηρεσία/εταιρεία. Για παράδειγμα, όταν ένας δάσκαλος θέλει να στείλει ένα γράμμα σε ένα σχολείο λέμε ότι έχει αλληλογραφία με το σχολείο.

Εσείς με ποιον θα θέλατε να έχετε αλληλογραφία και για ποιο λόγο;

………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
................................................................................…………………………………….

Γιατί νομίζετε ότι ένας συγγραφέας θα μπορούσε χρησιμοποιήσει αλληλογραφία μέσα στις σελίδες του βιβλίου του;

………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
..................................................................................……………………………………

Ας διαβάσουμε το παρακάτω απόσπασμα από το βιβλίο του Gianni Rodari «Παραμύθια σαν πλατύ χαμόγελο»,το οποίο υπάρχει στη συλλογή της Παιδικής Βιβλιοθήκης Σταθμού Λαρίσης:

Το κείμενο αποτελεί απόσπασμα από το διήγημα του βιβλίου «Γράμμα μιας αράχνης στον ιδιοκτήτη του σπιτιού της»

 

Αξιότιμε κύριε,

Είμαι μια γριά αράχνη κι έχω ζήσει μέχρι τώρα στην κυριολεξία στις πλάτες σας, πίσω από την προτομή αυτού του παράξενου τύπου με τα δύο πρόσωπα που νομίζω ότι τον λένε θεό Ιανό. Μάλιστα, ακούστε κι αυτό: Πόσο ήτανε τρελός, αυτός ο Θεός ο Ιανός κι είχε δύο φάτσες ειδικά για τις γκριμάτσες. Και πίσω από το κεφάλι, είχε και μια μύτη άλλη.

Όμως δεν είναι το θεό Ιανό που θέλω να σας μιλήσω, αλλά για την γέρικη και φτωχή αφεντιά μου. Ήμουν στα νιάτα μου μια ωραία μαύρη και χοντρή αράχνη, αλλά έχω καταντήσει έτσι από τις καθημερινές μάχες με τη γυναίκα σας, που κάθε πρωί κατέστρεφε με μια μονάχα κίνηση της σκούπας της τα έργα που με τόση υπομονή είχα δημιουργήσει στον τομέα της ύφανσης.

Παραμύθια σαν πλατύ χαμόγελο,Gianni Rodari, Μεταίχμιο, 2011

Για ποιον λόγο νομίζετε πως γράφει η αράχνη το γράμμα στον ιδιοκτήτη του σπιτιού της;

………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
....................................................................………………………………………………

Το παραπάνω κείμενο είναι ένα απόσπασμα από το γράμμα της αράχνη; Ας μαντέψουμε τη συνέχεια κι ας γράψουμε το τέλος του γράμματος.

………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………

Διαλέγουμε ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη μας. Ίσως κάποιο βιβλίο που θέλαμε πάντα να διαβάσουμε αλλά δε βρίσκαμε χρόνο, ή δεν είχαμε διάθεση. Ίσως κάποιο βιβλίο που αγαπάμε και έχουμε διαβάσει πολλές φορές. Ίσως ένα βιβλίο που διαβάσαμε πρόσφατα.Στη συνέχεια διαλέγουμε έναν από τους ήρωες του βιβλίου και γράφουμε ένα γράμμα εκ μέρους του. Το γράμμα αυτό θα είναι η αρχή της αλληλογραφίας του με κάποιον από τους άλλους ήρωες του βιβλίου. Ας ξεκινήσουμε.
Εκτυπώστε εδώ

Αν θέλετε, μπορείτε να μας τις στείλετε τις εντυπώσεις σας για τη δράση μέσω email στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Εγγραφείτε στην υπηρεσία newsletter του ΟΠΑΝΔΑ και ενημερωθείτε άμεσα και έγκαιρα για όλες τις εκδηλώσεις και τα νέα μας.

Ημερολόγιο Εκδηλώσεων