Ο Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων με συνοδοιπόρο την Παιδική Βιβλιοθήκη στο Σταθμό Λαρίσης, συνεχίζει τις διαδικτυακές δημιουργικές δράσεις με τον τίτλο ¨Ας...”. Σκοπός είναι τα παιδιά, συντροφιά με τους γονείς τους, να κρατήσουν δυνατή την επαφή τους με τα βιβλία και τις βιβλιοθήκες.
Οι δράσεις είναι σχεδιασμένες με σύντομο και ξεκάθαρο τρόπο, ακολουθώντας φιλαναγνωστικές και παιδαγωγικές πρακτικές. Θα κοινοποιούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μέσω email στα μέλη της βιβλιοθήκης, σε εβδομαδιαία βάση.
Στόχος των δράσεων είναι η παροχή ευκαιριών στα παιδιά και στις οικογένειες, μέσω εναλλακτικών προτάσεων, να αξιοποιήσουν τον ελεύθερο χρόνο τους προς όφελος της προσωπικής ανάπτυξης, της δημιουργικής έκφρασης και της ψυχαγωγίας. Θα μπορεί ο καθένας να διαβάζει τις οδηγίες, να τις εκτυπώνει ή να τις αντιγράφει και να απολαμβάνει στο σπίτι του μια μικρή φιλαναγνωστική εμπειρία. Οι δράσεις θα απευθύνονται σε παιδιά από 5 έως 15 ετών.
«Ας στείλουμε ένα γράμμα»
Για παιδιά από 5 ετών και άνω
Στόχος της δράσης είναι τα παιδιά να εξοικειωθούν με τους τρόπους επικοινωνίας μιας άλλης εποχής και να γνωρίσουν το επάγγελμα του ταχυδρόμου. Σημαντική βοήθεια σε αυτή δράση θα μας προσφέρει το λεξικό. Εάν δεν έχουμε στη βιβλιοθήκη μας λεξικό μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κάποιο διαδικτυακό.
Διαβάζουμε το παρακάτω απόσπασμα από το βιβλίο του Αντώνη Παπαθεοδούλου, σε εικονογράφηση της Ίριδας Σαμαρτζή «Ένα τελευταίο γράμμα», το οποίο υπάρχει στη συλλογή της Παιδικής Βιβλιοθήκης Σταθμού Λαρίσης:
«Σε μια εποχή
που δεν υπήρχε ούτε τηλέφωνο
ούτε ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
και όλα τα νέα
ταξίδευαν με τα πόδια.
Η δουλειά του ταχυδρόμου δεν ήταν καθόλου εύκολη.»
Ένα τελευταίο γράμμα, Αντώνης Παπαθεοδούλου, Παπαδόπουλος, 2017
Ας φανταστούμε λοιπόν μια παλιότερη εποχή, που δεν υπήρχε το internet, οι άνθρωποι δεν μπορούσαν να στείλουν email (αφού δεν υπήρχε καν) και κάποιοι δεν είχαν ούτε κινητό. Πώς νομίζετε ότι επικοινωνούσαν μεταξύ τους; Πώς έλεγε τα νέα του ο ένας στον άλλον;
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………...................
Εσείς εάν δεν είχατε internet, κινητό, ή τηλέφωνο, με ποιους τρόπους θα επικοινωνούσατε;
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
Όταν ακούτε τη λέξη ταχυδρόμος, ποιος νομίζετε ότι μπορεί να είναι; Τι μπορεί να κάνει άραγε ένας ταχυδρόμος; Έχουμε γνωρίσει ποτέ μας έναν ταχυδρόμο;
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
Κυκλώστε όσες λέξεις νομίζετε πως έχουν σχέση με το επάγγελμα του ταχυδρόμου:
ΓΡΑΜΜΑ ΝΕΑ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΚΑΡΕΚΛΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΛΕΦΩΝΟ
ΑΛΟΓΟ ΜΠΑΛΑ ΓΑΤΑ ΔΕΝΤΡΟ
Θέλετε να μάθουμε τι λέει ένα λεξικό για τη λέξη ταχυδρόμος; Ας ψάξουμε στο λεξικό που έχουμε σπίτι μας ή σε ένα διαδικτυακό λεξικό. Εάν δεν έχουμε πρόσβαση σε κάτι από αυτά, μπορούμε να πάρουμε βοήθεια ρωτώντας κάποιον φίλο μας ή κάποιον ενήλικα που ξέρει.
Για να δούμε όμως τι μας λέει για τη λέξη ταχυδρόμος το λεξικό που έχουμε στην Παιδική Βιβλιοθήκη Στ. Λαρίσης.
Ταχυδρόμος είναι ο υπάλληλος του ταχυδρομείου ο οποίος παραδίδει τα γράμματα από τον αποστολέα στον παραλήπτη.
Μα τι λέει εδώ το λεξικό; Πολλές καινούριες λέξεις. Τι μπορεί να είναι το ταχυδρομείο; Ποιος είναι ο παραλήπτης στον οποίον πάει το γράμμα; Και επιτέλους, ποιος είσαι εσύ κύριε αποστολέα;
Για ψάξουμε να δούμε τι λέει το λεξικό για όλες αυτές τις καινούριες λέξεις.
Ας ζωγραφήσουμε το ταχυδρομείο, εκτυπώνοντας εδώ
Έχουμε δει ποτέ από κοντά ένα ταχυδρομείο; Υπάρχει άραγε κάποιο ταχυδρομείο στον δρόμο για το σπίτι μας; Ας βγούμε μια βόλτα στη γειτονιά μας και ας φωτογραφίσουμε τα ταχυδρομεία που θα συναντήσουμε
Αφού λοιπόν γράψουμε ένα γράμμα τι κάνουμε μετά; Που νομίζετε ότι το βάζουμε για να το πάμε στο ταχυδρομείο και για να φτάσει στον παραλήπτη του χωρίς να χαθεί;
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
.....................................................................................................................................
..............................................................................................................................…….
Βάζουμε πάντα το γράμμα μας μέσα σε έναν φάκελο και γράφουμε τη διεύθυνση μας και φυσικά τη διεύθυνση του παραλήπτη, έτσι ώστε να φτάσουν σωστά τα νέα μας. Και φυσικά δεν πρέπει να ξεχάσουμε το ποιο σημαντικό. Γραμματόσημο.
Για πάμε να δούμε που μπαίνει το καθένα. Εκτυπώνουμε το γράμμα εδώ
Σε ποιον να θέλαμε να στείλουμε ένα γράμμα και γιατί;
………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………
Αν θέλετε, μπορείτε να μας τις στείλετε τις εντυπώσεις σας για τη δράση μέσω email στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.@Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..