Την ατομική έκθεση της Καρολίνας Κρασούλη, με τίτλο «Υπόσχεση», παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) από 25 Νοεμβρίου 2021 έως 23 Ιανουαρίου 2022 στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων.

Η Υπόσχεση είναι η πρώτη ατομική έκθεση της Καρολίνας Κρασούλη στην Ελλάδα. Έχει πραγματοποιήσει άλλες δύο προσωπικές εκθέσεις στη Γαλλία, το 2016 και το 2020. Ο βασικός κορμός της Υπόσχεσης αποτελείται από μια σειρά ραμμένους καμβάδες, ζωγραφισμένους με γκέσο και λάδι, σε απαλά, παστέλ χρώματα. Τα έργα αυτά, κυρίως μεγάλων διαστάσεων, παραπέμπουν σε παράθυρα, πόρτες, βιβλία, διπλωμένες σελίδες και φακέλους. Παρουσιάζονται επίτοιχα, όπως οι συνηθισμένοι πίνακες, αλλά στέκονται εξίσου καλά και στο πάτωμα. Τα περισσότερα έχουν φτιαχτεί τον τελευταίο χρόνο, ειδικά για την έκθεση στο Κέντρο Τεχνών. 

Κεντρικό θέμα αυτής της σειράς έργων είναι το βιβλίο ως αντικείμενο και ως τοπίο. Το δίπλωμα του χαρτιού, το ξεφύλλισμα, η αφαιρετικότητα της γλώσσας, ο αναντικατάστατος χώρος του βιβλίου ευρύτερα, από την ξεχωριστή ατμόσφαιρα ενός παλιού βιβλιοπωλείου ή μιας καλής βιβλιοθήκης, τα χειροποίητα προϊόντα ενός χαρτοπωλείου, τα διάφορα είδη αρχειοθέτησης και γραφικής ύλης έως το δωμάτιο και τα πολύτιμα εργαλεία ενός γραφιά (σκέφτεται εδώ κανείς τις χειροποίητες καρτέλες του Roland Barthes, πάνω στις οποίες έγραφε τις ημερολογιακές σημειώσεις του), αποτελούν τον μικρόκοσμο που επιχειρεί να αποδώσει η Κρασούλη στους ραμμένους καμβάδες της.  

Τα έργα της Κρασούλη είναι σύνθετα και εξελιγμένα, σοφιστικέ σαν ένα ρούχο υψηλής ραπτικής. Μέσα από μια χρονοβόρα και επίπονη διαδικασία που περιλαμβάνει την προετοιμασία του καμβά, τον χρωματισμό του και στη συνέχεια το δίπλωμα, το ράψιμο και το σιδέρωμα, η καλλιτέχνις δημιουργεί ζωγραφικές συνθέσεις που «εκφράζουν αθωότητα του νου», για να θυμηθούμε μια ωραία παρατήρηση της Agnes Martin για τις 30 μεταξοτυπίες της σειράς On a Clear Day (1973).

Επιμέλεια έκθεσης: Χριστόφορος Μαρίνος, ιστορικός τέχνης, επιμελητής εκθέσεων και εικαστικών δράσεων του ΟΠΑΝΔΑ

Φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης και κείμενα μπορείτε να κατεβάσετε εδώ.

Στον εκθεσιακό χώρο θα τηρηθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την τήρηση των υγειονομικών κανόνων, αλλά και των κανόνων λειτουργίας των χώρων, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας.

H είσοδος, σύμφωνα με τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα, επιτρέπεται σε όσους/-ες έχουν:

  • εμβολιαστεί
  • νοσήσει (έως 6 μήνες από τη διάγνωση) και
  • σε ανήλικους, 4 έως 17 ετών, με την επίδειξη αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test)


Η χρήση ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την παραμονή του κοινού στον εκθεσιακό χώρο.

Η έναρξη της έκθεσης θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2021

Διάρκεια έκθεσης: 25 Νοεμβρίου 2021 – 23 Ιανουαρίου 2022

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή: 11:00-19:00, Σάββατο-Κυριακή 10:00-15:00, Δευτέρα κλειστά


Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων: Βασ. Σοφίας, Πάρκο Ελευθερίας, Πληροφορίες: 210 7232604, 210 7224028, στάση Μετρό: Μέγαρο Μουσικής

Τη δέκατη τρίτη ατομική της έκθεση με 70 έργα μικτής τεχνικής και θέμα  «Άνοιξε την Πόρτα Ξανά», πραγματοποιεί η ζωγράφος Λίτσα Κασούμη στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων  ΜΕΛΙΝΑ στο Θησείο (Ηρακλειδών 66 και Θεσσαλονίκης), με την υποστήριξη του ΟΠΑΝΔΑ.

Την ατομική έκθεση του Χρήστου Χρυσόπουλου, με τίτλο «Αυτοβιογραφία», παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) από 12 Οκτωβρίου έως 28 Νοεμβρίου 2021 στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» Δήμου Αθηναίων.

Η Αυτοβιογραφία του Χρήστου Χρυσόπουλου είναι ένα προσωπικό ημερολόγιο, το οποίο αποτελείται από δεκάδες φωτογραφίες Polaroid τραβηγμένες τα τελευταία πέντε χρόνια. Υιοθετώντας το μέσο της φωτογραφίας για να αυτοβιογραφηθεί, ο καταξιωμένος συγγραφέας διερευνά τη σχέση του ιδιωτικού με το δημόσιο, μια σχέση που ως γνωστόν καθορίζει το είδος της αυτοβιογραφίας. Απέναντι σε αυτό το «ταυτόχρονα συμβατικό και απατηλό» είδος γραφής, όπως εύστοχα το περιγράφει ο Pierre Bourdieu, ο Χρυσόπουλος έρχεται να προτείνει μια αντισυμβατική και θραυσματική εικονοποίηση του εαυτού. Η Αυτοβιογραφία του είναι υποθετική, κατασκευασμένη με εικόνες χωρίς λέξεις, χωρίς τον σαρτρικό κανόνα του (πρώτα) «διαβάζω» και (μετά) «γράφω».

Το βλέμμα του Χρυσόπουλου εστιάζει σε ορφανά, μοναχικά αντικείμενα, όπως ένα μαξιλάρι πεταμένο στον δρόμο ή έναν κομμένο κορμό δέντρου. Πολλά από αυτά δεν μπορείς εύκολα να τα αναγνωρίσεις. Το σχήμα, η ταυτότητα και ο λόγος ύπαρξής τους είναι ακαθόριστα. Η εφήμερη διάστασή τους, σε συνδυασμό με την τυχαία πολλές φορές συνάντηση μαζί τους, φαίνεται πως ελκύει τον συγγραφέα ώστε να τα απαθανατίσει με τη μηχανή του.

Ο δρόμος και οι εσωτερικοί χώροι έχουν εδώ την τιμητική τους. Τα τοπία που καταγράφει ο Χρυσόπουλος δεν είναι μόνο αθηναϊκά. Ο ίδιος είναι από τους συγγραφείς που ταξιδεύουν πολύ -Γαλλία, Ελβετία και αλλού-, προκειμένου να ανατροφοδοτήσει την μπενγιαμινική οπτική του. Ως εκ τούτου, οι έννοιες του ταξιδιού και της περιπλάνησης υπάρχουν και σε αυτές τις Polaroids. Ο Χρυσόπουλος ταξινομεί το ταξιδιάρικο βλέμμα του οδηγώντας μας ομαλά από τον εσωτερικό στον δημόσιο χώρο, αλλά και αντίστροφα. Ένα κίτρινο τραπεζομάντιλο μπορεί να αποτελέσει τη γέφυρα ανάμεσα σε ένα φυτό εσωτερικού χώρου και στα κιτρινισμένα, μαραμένα φοινικόφυλλα. Αντίστοιχα, από τη στιλπνή επιφάνεια ενός μαρμάρινου αγάλματος οδηγείσαι στην ανθρώπινη σάρκα, στο γυμνό σώμα του ίδιου του Χρυσόπουλου, το οποίο παρεμβάλλεται συχνά, υπενθυμίζοντάς μας ότι ο βίος που περιγράφεται εδώ ανήκει σε συγκεκριμένο υποκείμενο. Το λιπόσαρκο σώμα του φωτογράφου παρουσιάζεται σχεδόν πάντα διπλωμένο, πτυχωμένο, σαν ένα ζωντανό άγαλμα.

Θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος ότι η Αυτοβιογραφία περιέχει όλες τις προηγούμενες φωτογραφικές δουλειές του Χρυσόπουλου. Παράλληλα, όσοι είναι εξοικειωμένοι με το λογοτεχνικό του έργο, δεν θα δυσκολευτούν να αναγνωρίσουν εδώ στιγμιότυπα από τα κείμενά του. Το σίγουρο είναι πως εικόνα και λόγος έχουν μια ισοδύναμη παρουσία: το συγγραφικό του έργο επηρεάζεται από τη φωτογραφία, με τον ίδιο τρόπο που η δεύτερη καθορίζει το πλαίσιο των αφηγήσεών του, αποκαλύπτοντας το ενδιαφέρον του για το απόσπασμα και το φλανάρισμα στην πόλη.

Επιμέλεια έκθεσης: Χριστόφορος Μαρίνος, ιστορικός τέχνης, επιμελητής εικαστικών εκθέσεων και δράσεων του ΟΠΑΝΔΑ, σε συνεργασία με τον Βαγγέλη Ιωακειμίδη

Φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης και κείμενα μπορείτε να κατεβάσετε εδώ.

Στον εκθεσιακό χώρο θα τηρηθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την τήρηση των υγειονομικών κανόνων, αλλά και των κανόνων λειτουργίας των χώρων, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας.

H είσοδος, σύμφωνα με τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα, επιτρέπεται σε όσους/-ες έχουν:

  • εμβολιαστεί
  • νοσήσει (έως 6 μήνες από τη διάγνωση) και
  • έχουν πραγματοποιήσει αρνητικό PCR εντός 72 ωρών ή rapid testαντιγόνου εντός 48 ωρών, σε περίπτωση που δεν έχουν εμβολιαστεί.


Η χρήση ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την παραμονή του κοινού στον εκθεσιακό χώρο.

 

Η έναρξη της έκθεσης θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2021

Διάρκεια έκθεσης: 12 Οκτωβρίου – 28 Νοεμβρίου 2021

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή: 11:00-19:00, Σάββατο-Κυριακή 10:00-15:00, Δευτέρα κλειστά

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» Δήμου Αθηναίων: Ηρακλειδών 66 και Θεσσαλονίκης - Θησείο
Πληροφορίες: 210 3452150, στάση Μετρό: Κεραμεικός |www.opanda.gr

 

Την ατομική έκθεση του Γιάννη Αδαμάκου, με τίτλο «Νέα έργα 2019-2021», παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, από 12 Οκτωβρίου έως 12 Δεκεμβρίου 2021.

Την έκθεση «Το σπίτι του Ροδάκη. Προς μια συναισθηματική δόμηση. Διονύσης Σοτοβίκης» παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) από 23 Σεπτεμβρίου έως 21 Νοεμβρίου 2021 στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη»

Ο Δήμος Αθηναίων και ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων διοργανώνουν την έκθεση Η Επάνοδος της Δημοκρατίας. 24 Ιουλίου 1974 του μοναδικού φωτορεπόρτερ που κατέγραψε την εισβολή του τανκ στο Πολυτεχνείο Αριστοτέλη Σαρρηκώστα, από 22 έως 28 Ιουλίου 2021 στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» Δήμου Αθηναίων.

Την ατομική έκθεση του Βαγγέλη Γκόκα, με τίτλο «omnia caritatis», παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων(ΟΠΑΝΔΑ) στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, από 17 Ιουνίου έως 26 Σεπτεμβρίου 2021.

Την έκθεση «δες ΑΠΕΝΑΝΤΙ. Έναν οικισμό στην Κέρο 4.500 χρόνια πριν», με τα σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα από την Κέρο και το Δασκαλιό, σημαντικές θέσεις της Πρωτοκυκλαδικής περιόδου (3.200-2.100 π.Χ.), παρουσιάζoυν, στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων στο Μεταξουργείο από 18 Μαΐου, ο Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Την ατομική έκθεση του Κώστα Παππά, με τίτλο «Litost», παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) από 18 Μαΐου έως 18 Ιουλίου 2021 στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» Δήμου Αθηναίων.

Την ατομική έκθεση του Ζήση Κοτιώνη, με τίτλο «Λιθολογία: κάθε πέτρα είναι η Γη», παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) από 18 Μαΐου έως 18 Ιουλίου 2021 στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων.

Την ατομική έκθεση της Ρίας Δάμα, με τίτλο «Αίνιγμα σε εννέα συλλαβές», παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) από 18 Μαΐου έως 18 Ιουλίου 2021 στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη».

Μπορεί να επιβιώσει η τέχνη εκτός των κλασσικών, αναμενόμενων χώρων; Και μπορεί να συμβιώσει με το δίκαιο;

Την τέταρτη έκθεση του project {Just/Art}* φιλοξενεί ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) στο Κέντρο Τεχνών δήμου Αθηναίων από 23 έως 26 Ιουνίου 2020.

Το project {Just/Art}* ξεκίνησε το 2016 ο Δικηγόρος Αλέξανδρος Κασσανδρινός, με σκοπό την προώθηση νέων - κυρίως- καλλιτεχνών στο ευρύ κοινό, στο πλαίσιο του οποίου διερευνά χώρους- ορόσημα ως σημεία τέχνης και την σχέση μεταξύ τέχνης και δικαίου.

Σε ποια σημεία το δίκαιο και η τέχνη συμπίπτουν; Πότε λειτουργούν συμπληρωματικά και πότε βρίσκονται σε αντιπαράθεση; Τι ρόλο διαδραματίζει η τέχνη στην αναζήτηση της κοινωνικής και πολιτικής δικαιοσύνης και πως το δίκαιο επηρεάζει τις εκφάνσεις της τέχνης; Eπίσης πως επικοινωνεί το κοινό με την τέχνη, όταν αυτή δεν βρίσκεται σε αναμενόμενους χώρους, αλλά σε χώρους συνυφασμένους με το δίκαιο

Στην τέταρτη έκθεση του το project {Just/Art}* παρουσιάζει τον πολύχρωμο και πολυποίκιλο κόσμο του καλλιτεχνών ath1281, Κανέλλας Αράπογλου, Λεώνης Γιαγδζόγλου, Aσπασίας Μουριάδου, Σοφίας Παπαδοπούλου, Φωτεινής Πούλια και Luca de Salvia.

Ένας σύγχρονος εκθεσιακός χώρος σε μια ιστορική τοποθεσία «απόδοσης δικαιοσύνης», επτά καλλιτέχνες που η δουλειά τους συγγενεύει εικαστικά με την ποπ αισθητική του σήμερα, μέσω όμως διαφορετικής εικαστικής γλώσσας, μια αλλόκοτη και δύσθυμη χρονική περίοδος. Πως μπορούν άραγε να συνδυαστούν;

ath1281 εξερευνώντας τις μεταμορφωτικές ιδιότητες του πηλού παρουσιάζει μια εγκατάσταση από χειροποίητα κεραμικά. Επηρεασμένος από τις κομικ φιγούρες, το χιούμορ, την αστική κουλτούρα – πάντα με χαλαρή και ενδοσκοπική διάθεση- δημιουργεί λεπτομερείς ζωγραφικές παραστάσεις, ποντίκια και φωτιές σχηματίζοντας έτσι το περίεργο σύμπαν του.
            Η Κανέλλα Αράπογλου, με αφετηρία την προσωπική της κληρονομία, δημιουργεί έργα με ετερόκλητα υλικά και τεχνικές, αναδομώντας τα παραδοσιακά κεντήματα και δίνοντας τις δικές της λύσεις, κεντώντας την «προίκα» της νέας εποχής.

            Η Λεώνη Γιαγδζόγλου, παλιά γνώριμη του project {Just/Art}* πηγαίνοντας ένα βήμα πιο πέρα αφηγείται μέσα από τιςκεραμικές της δημιουργίες, εμπνευσμένες από μνήμες, βιώματα, συναισθήματα και εμπειρίες της.

            Η Ασπασία Μουριάδου με την ιδιαίτερη τεχνική της από μέταλλο και χαρτί κατασκευάζει έργα τέχνης- εγκαταστάσεις με κύριο στοιχείο την προοπτική και οπτική ψευδαίσθηση και τον αντικατοπτρισμό.

            H Σοφία Παπαδοπούλου θρυμματίζει πάνω στο χαρτί με την τεχνική του κολαζ τον κατακερματισμένο κόσμο των ονειρικών «παραμυθιών» μιας μαζικής κοινωνίας αναδεικνύοντας την εσωτερική της ανάγκη έκφρασης και δημιουργεί εικόνες που ξυπνούν την μνήμη.

            Η Φωτεινή Πούλια δελεάζει με την ζωγραφική της δεινότητα τον θεατή δημιουργώντας εικόνες ενός φαινομενικά άρτιου και συμμετρικά αλληλοσυμπληρωμένου κόσμου μέσα από μια καλειδοσκοπική ματιά.

            Τέλος, Ο Luca de Salvia επηρεασμένος από τις illustration φωτογραφίες των περιοδικών συνθέτει ψηφιακά πολύχρωμες εικόνες μιας άλλης ποπ εποχής, τόσο όμως επίκαιρης, γνώριμης και ακόμη επιδραστικής.

Ο σύγχρονος εκθεσιακός χώρος του Κέντρου Τεχνών δήμου Αθηναίων στο Πάρκο Ελευθερίας αποτελεί τον τόπο συνάντησης των καλλιτεχνών. Ο χώρος αυτός που κάποτε ήταν στρατώνας και αρχηγείο της στρατονομίας κατά την διάρκεια της χούντας, συνυφασμένος με κατασταλτικά κυβερνητικά μέτρα, όπως η λογοκρισία, η δίωξη- μετατρέπεται σε έναν παραδοσιακό «λευκό κύβο» αξιοποιούμενος ως χώρος σύγχρονης τέχνης, ως χώρου διαλόγου και εν τέλει ως αφετηρία για σύγχρονες αναζητήσεις.

Για την υλοποίηση του project {Just/Art}* φέτος, ευχαριστούμε την Crux Gallery και ιδιαίτερα τον Σάκη Παπακωνσταντίνου για την ευγενική παραχώρηση των καλλιτεχνών ath1281, Luca de Salvia και Φωτεινή Πούλια.

Στον εκθεσιακό χώρο θα τηρηθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την τήρηση των υγειονομικών κανόνων, αλλά και των κανόνων λειτουργίας των χώρων, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας.
Ο μέγιστος αριθμός των ατόμων που μπορούν να παρευρεθούν ταυτόχρονα στον χώρο είναι 20 άτομα.

Διοργανωτής: {Just/Art}*

Καλλιτέχνες: ath1281, Κανέλλα Αράπογλου, Λεώνη Γιαγδζόγλου, Ασπασία Μουριάδου, Σοφία Παπαδοπούλου, Φωτεινή Πούλια,Luca de Salvia

Εγκαίνια Έκθεσης : 23 Ιουνίου, 19:00- 22:30

Χώρος Έκθεσης: Kέντρο Τεχνών δήμου Αθηναίων, Βασ. Σοφίας - Πάρκο Ελευθερίας, στάση Μετρό: Μέγαρο Μουσικής, τηλ.: 210 7224028

Διάρκεια Έκθεσης: 23-26 Ιουνίου 2020

Ώρες λειτουργίας: 11:00 - 19:00

Στοιχεία Επικοινωνίας: τηλ. 210 7244850-1 – e-mail: info@kvplaw.com

Εγγραφείτε στην υπηρεσία newsletter του ΟΠΑΝΔΑ και ενημερωθείτε άμεσα και έγκαιρα για όλες τις εκδηλώσεις και τα νέα μας.

Ημερολόγιο Εκδηλώσεων