Δημιουργική δράση από τις Βιβλιοθήκες του ΟΠΑΝΔΑ: Ας παίξουμε... με τη Βιβλιοθήκη part 1

Πολιτισμός
Typography

 Ο Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων μαζί με το Τμήμα Βιβλιοθηκών σχεδιάζουν διαδικτυακές δημιουργικές δράσεις με σκοπό να ενισχυθεί η αμφίδρομη σχέση μεταξύ της βιβλιοθήκης  και των μελών της.

Στόχος των δράσεων αυτών αποτελεί η δημιουργική απασχόληση των παιδιών με επίκεντρο πάντα το βιβλίο.

  • Ας παίξουμε... με τη Βιβλιοθήκη part 1

Για παιδιά από 6 ετών και άνω από την Παιδική Βιβλιοθήκη Σταθμού Λαρίσης

Στόχος της δράσης είναι τα παιδιά με τη βοήθεια ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού να λύσουν το μυστήριο της εξαφάνισης των παραμυθιών από την Παιδική Βιβλιοθήκη Δήμου Αθηναίων στον Σταθμό Λαρίσης.

Γεια σας παιδιά. Είμαι η Παιδική Βιβλιοθήκη του Δήμου Αθηναίων και βρίσκομαι στον Σταθμό Λαρίσης. Με έχετε επιστεφτεί ποτέ; Είστε μέλη μου; Δανείζεστε βιβλία από εμένα;

Θέλω να ζητήσω τη βοήθεια σας για να λύσω ένα μυστήριο. Για να με βοηθήσετε όμως, θα χρειαστεί να έχετε μαζί σας κάποια πράγματα και να ακολουθήσετε τις παρακάτω οδηγίες. Πάμε να ξεκινήσουμε λοιπόν.

Ποιο είναι το μυστήριο που πρέπει να λύσουμε;

Είναι Δευτέρα και η βιβλιοθηκονόμος Χριστίνα ανοίγει την πόρτα της Παιδικής Βιβλιοθήκης στον Σταθμό Λαρίσης. Αμέσως καταλαβαίνει πως κάτι έχει συμβεί. Όλα τα παραμύθια έχουν εξαφανιστεί. Ψάχνει παντού αλλά δεν τα βρίσκει. Κάποιος άρπαξε τα παραμύθια το Σαββατοκύριακο και τώρα κανείς δεν ξέρει πού βρίσκονται. Υπάρχουν στοιχεία που θα τη βοηθήσουν να βρει ποιος άρπαξε τα παραμύθια. Θα χρειαστεί όμως τη βοήθεια σας, παιδιά. Εκτυπώστε την εικόνα
στην οποία υπάρχει μία διαδρομή από κύκλους. Κάθε κύκλος έχει δίπλα του έναν αριθμό. Κάθε φορά που θα βρίσκεστε μέσα σε έναν από τους κύκλους θα διαβάζετε τις οδηγίες που αντιστοιχούν στον αριθμό του κύκλου. Όποιος καταφέρει να φτάσει πρώτος στην εικόνα με τα βιβλία, θα είναι κι εκείνος που θα έχει λύσει το μυστήριο. Κάθε φορά που είναι η σειρά ενός παίχτη να παίξει, εκείνος ρίχνει το ζάρι και κάνει τόσα βήματα όσα δείχνει ο αριθμός στο ζάρι του. Στη συνέχεια διαβάζει τις οδηγίες που αντιστοιχούν στον αριθμό του κύκλου στον οποίο βρίσκεται και τις ακολουθεί.

Για να παίξετε το παιχνίδι πρέπει να είστε από 2 άτομα και πάνω.

Για να ξεκινήσει το παιχνίδι θα χρειαστείτε ένα ζάρι. Μπορείτε να δανειστείτε ένα ζάρι από κάποιο επιτραπέζιο παιχνίδι που έχετε στο σπίτι. Για πιόνια μπορείτε να κάνετε το ίδιο ή να πάρετε μεγάλα φασόλια, να τα ζωγραφίσετε και να διαλέξετε το χρώμα που θέλετε. Για να δείτε τη σειρά με την οποία θα παίξετε, μπορείτε να ρίξετε το ζάρι. Σε όποιον τύχει ο μεγαλύτερος αριθμός ξεκινάει πρώτος και οι υπόλοιποι ακολουθούν στη σειρά, ανάλογα με τον αριθμό που τους έτυχε στο ζάρι.

Ας ξεκινήσουμε.

Κύκλος 1: Ο Κακός Λύκος συναντάει μέσα στον κύκλο 1 τον Σπασίκλα, ο οποίος έχει χάσει το ημερολόγιο του. Μέσα σε αυτό το Ημερολόγιο βρίσκονται σημαντικά στοιχεία σχετικά με την κλοπή των παραμυθιών από τη βιβλιοθήκη. Ο Σπασίκλα για κάποιον λόγο ανησυχεί, αλλά ο Κακός Λύκος είναι αποφασισμένος να ανακαλύψει το Ημερολόγιο. Τι λέτε να συμβαίνει; Μείνετε για 1 γύρο στον κύκλο 1 ώστε να σκεφτείτε τι μπορεί να συμβαίνει.

Κύκλος 2: Η βιβλιοθηκονόμος Χριστίνα χαίρεται πολύ που έχει τη βοήθεια σας ώστε να καταφέρει να ανακαλύψει τα παραμύθια που χάθηκαν. Για να σας ευχαριστήσει για τη βοήθεια, σας βοηθάει να φτάσετε πιο γρήγορα στο τέλος της διαδρομής. Πηγαίνετε στον  κύκλο 4.

Κύκλος 3: Ο ντεντέκτιβ Κλουζ έχει αναλάβει την υπόθεση των χαμένων παραμυθιών. Αποφασίζει να έρθει μαζί σας στην Παιδική Βιβλιοθήκη ώστε να κάνει έρευνα. Ποιον από τους παρακάτω θα πάρετε μαζί σας εσείς και ο Κλουζ στη βιβλιοθήκη;

Α. Τον Μπάτμαν;

Β. Τη Μιμή τη Νευρική;

Γ. Κανέναν. Θα λύσετε το μυστήριο μόνοι σας.

  • Αν επιλέξατε το Α τότε πρέπει να παραμείνετε για 2 γύρους στον κύκλο 3, μέχρι να φτάσει από το Γκόθαμ ο Μπάτμαν. Εάν επιλέξετε το Β ξαναρίχνετε το ζάρι και συνεχίζετε. Εάν επιλέξετε το Γ πρέπει να επιστρέψετε στον κύκλο 1, γιατί όσοι περισσότεροι συνεργάζονται τόσο πιο γρήγορα μπορεί να βρεθεί η λύση σε ένα πρόβλημα.

Κύκλος 4: Φτάσατε στη μέση της διαδρομής και μπράβο σας. Ο Κακός Λύκος έχει επιστρέψει στο δάσος γιατί βαρέθηκε να ψάχνει το Ημερολόγιο. Ο Σπασίκλα έχει πληροφορίες ότι το ημερολόγιο του βρίσκεται στον Όλυμπο παρέα με τους 12 θεούς. Ποιος από τους 12 θεούς του Ολύμπου νομίζετε ότι πήρε το Ημερολόγιο του Σπασίκλα και πώς θα μπορούσε να το επιστρέψει; Σκεφτείτε και πείτε τις ιδέες στα υπόλοιπα μέλη της παρέας. Συζητήστε μεταξύ σας και ανταλλάξτε απόψεις.

Κύκλος 5: Ο Μικρός Πρίγκιπας αφήνει τον πλανήτη του και έρχεται να σας βοηθήσει. Πώς ονομάζεται ο πλανήτης του Μικρού Πρίγκιπα;

Α. Τριαντάφυλλο

Β. Αστεροειδής

Γ. Β612

  • Αν επιλέξατε το Α τότε πρέπει να παραμείνετε για 1 γύρο στον κύκλο 5. Εάν επιλέξετε το Β επιστρέφετε στον κύκλο 1. Εάν επιλέξετε το Γ τότε συνεχίζετε κανονικά το παιχνίδι.

Κύκλος 6: Διαλέξτε ένα βιβλίο από αυτά που έχετε σπίτι σας. Πάρτε την πρώτη πρόταση της ιστορίας και ενώστε την με την τελευταία πρόταση της ιστορίας. Μπορείτε άραγε να  διηγηθείτε στους συμπαίχτες σας μία δική σας σύντομη ιστορία χρησιμοποιώντας αυτές τις δύο προτάσεις;.

Κύκλος 7: Επιτέλους φτάσατε λίγο πριν το τέλος. Όμως η νίκη θέλει παρέα. Επιλέξτε έναν από τους ήρωες που συναντήσατε στη διαδρομή και προσπαθήστε να κάνετε τους συμπαίκτες σας να καταλάβουν ποιος είναι με παντομίμα, χωρίς να μιλήσετε καθόλου.

Φτάσατε στο τέλος της διαδρομής. Σας αξίζουν συγχαρητήρια, είστε καταπληκτικοί. Ποιος όμως άρπαξε τα παραμύθια και πού τα κρύβει; Για να το ανακαλύψετε πρέπει να φτάσετε στο εικονίδιο με τα βιβλία. Μόλις φτάσετε εκεί, διαβάστε το παρακάτω σημείωμα.

  

Αγαπητέ ντετέκτιβ Κλουζ,

Γεια σου, τι κάνεις; Εγώ βρίσκομαι μέσα βαθιά στο άγριο δάσος. Άρπαξα τα παραμύθια από την Παιδική Βιβλιοθήκη γιατί ήθελα να τα διαβάσω όλα μαζί, αλλά δεν ρώτησα κάποιον για να το κάνω και τώρα ντρέπομαι πολύ. Σε παρακαλώ έλα να με βοηθήσεις να επιστρέψω τα βιβλία πίσω στη βιβλιοθήκη όπου και ανήκουν ώστε να μπορούν να τα δανείζονται όλα τα παιδιά και να ζητήσω συγγνώμη γι΄ αυτό που έκανα.

Σε ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια.

 

Υπογραφή

 

Κακός Λύκος.

 

 

Τέλος Παιχνιδιού

Αν θέλετε, μπορείτε να μας στείλετε τις εντυπώσεις σας για τη δράση μέσω email στο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..